Pe baza unei experiente extinse de peste 20 ani, acumulata in mai mute domenii, cum ar fi urmatoarele:
Experienta noastra si industriile:
Managementul Riscului de Intreprindere
Managementul Riscului Bancar
Control Intern
Evaluarea Intreprinderilor
Evaluarea Fondurilor de Comert
Planificarea afacerilor
Finantarea proiectelor
Managementul Proceselor
Finantarea Companiilor
Managementul Insolventelor
Restructurarea si Reorganizarea Companiilor
Recuperarea Creantelor
Managementul Activelor aflate in Dificultate
Industrii:
Sistemul Bancar
Energie
Distributie
Industria Grea
Bunuri de larg Consum
Turism
Transporturi
Servicii Informatice
Alte Servicii
Misiunea noastra
Inovarea modelului de afaceri pe baza sistemului de Management al Riscului de Intreprindere:
Pastrarea riscului la cel mai scazut nivel realizabil in mod rezonabil;
Cresterea rezilientei afacerii;
Ridicarea valorii afacerii prin controlarea nivelului de cost al riscului (1) si prin asigurarea continuitatii afacerii (2) in circumstante adverse;
Crearea valorii ca functie de risc si beneficiu prin cautarea si exploatarea oportunitatilor, prevenirea evenimentelor / pierderilor evitabile, acceptarea si preluarea riscurilor necesare obtinerii unui avantaj competitiv, utilizarea economiilor rezultate din managementul riscurilor pentru finantarea initiativelor strategice ale companiei.
Crearea valorii prin dezvoltarea unui sistem de management riscuri puternic si inovativ:
Cresterea veniturilor – vanzarile cresc atunci cand satisfactia clientilor creste datorita sigurantei tranzactiilor si comenzilor; orice client este interesat sa tranzactioneze cat mai mult cu o companie sigura, ce poate depasi dificultati serioase si poate mentine continuitatea serviciilor oferite pe termen lung;
Lanturi de aprovizionare sustenabile – furnizori mai disponibili sa ofere facilitati la vanzare, volume mai ridicate, preturi mai competitive, credit furnizor mai consistent;
Prime de asigurare scazute – pe fondul diminuarii riscurilor reziduale transferate la asiguratori;
Rate de dobanzi diminuate – creditorii apreciaza securitatea imbunatatita (cu efect principal intr-o cotatie mai buna de risc de credit), cum ar fi imbunatatirea calitatii creantelor si a procesului de colectare, imbunatatirea pozitiei valutare, etc;
Atragerea si retentia talentelor – salariatii se simt in siguranta lucrand pentru o companie cu o rezilienta ridicata;
Cresterea capitalurilor – investitorii sunt interesati sa cumpere actiuni emise de societati in care au incredere ca sunt capabile sa controleze riscurile in mod corespunzator.
De ce sa ne alegeti?
Reflexul detectarii problemelor pentru identificarea cauzelor ascunse si viziunea largita dincolo de ceea ce este evident si de primul raspuns simplu primit;
Accelerarea procesului decizional, cu precizie, uneori avand la dispozitie date suport incomplete;
Procesul decizional orientat catre managementul riscului si bazat pe analiza si judecata;
Definirea scenariilor viitoare si anticiparea consecintelor si evolutiilor viitoare cu acuratete;
Gestionarea ambiguitatii prin adaptarea la schimbari si lucrul cu incertitudinile;
Agilitate organizationala si flexibilitate cand schimbari dramatice afecteaza compania;
Motivarea grupurilor de peroane si organizatii prin definirea viziunii, misiunii si valorilor organizationale;
Abilitatea de a mentine membrii echipei impreuna in timpul perioadelor dificile;
Abilitatea de a lucra cu paradoxul pe baza standardelor solide dar flexibile in asa maniera incat sa actioneze in moduri diferite pentru atingerea aceluiasi obiectiv, in situatii diferite.
Integrarea riscurilor in cadrul intreprinderii
Dezvoltarea culturii de administrare a riscurilor
Dezvoltarea strategiilor, politicilor si tacticilor de management riscuri
Evaluarea costului riscului
Implementarea conceptului de venituri ajustate cu riscul
Crearea modelelor de clasificare a riscurilor
Proiectarea proceselor robuste de control intern care determina reducerea costului riscurilor
Administrarea si controlul exceptiilor si deviatiilor de la termenii aprobati si de la politicile interne
Evaluarea Intreprinderilor pentru Fuziuni, Achizitii si Finantari in diverse industrii cum ar fi: bunuri de larg consum, turism, automobile, metalurgie, transporturi, Servicii proiectare software
Planificarea afacerilor pentru obtinerea finantarilor din industrii diverse, cum ar fi: Institutii financiare (factoring, asigurari, leasing), Distributie, Servicii Informatice, etc.
Proiectarea tranzactiilor de subparticipare financiara efectiva sau garantata
Identificarea timpurie a debitorilor insolvabili
Solutii de restructurare pentru intreprinderile aflate in dificultate
Transformarea si Integrarea activitatilor de creditare asigurand o perioada de tranzitie stabila (pastrand climatul de cooperare, motivarea personalului, evitand tensiunile cu sindicatele, conservand competentele organizatiei, etc.)
Implementarea celor mai bune practici in finantarea proiectelor cu privire la identificarea surselor de finantare si evaluarea costului de proiect, la monitorizare si control
Implementarea celor mai bune practici in activitatea de evaluare si monitorizare a garantiilor colaterale
Revizuirea si Monitorizarea procesului de evaluare a activelor
Managementul costului si a calitatii serviciilor externalizate (colectarea debitelor, evaluarea garantiilor colaterale, etc.)
Reformarea conceptului de recuperare creante prin revizuirea procesului de recuperare, imbunatatirea controlului si rezultatelor tranzactiilor amiabile; implementarea strategiilor de recuperare eficace bazate pe reteaua profesionala formata din practicieni in insolventa, avocati, alti creditori, auditori externi, evaluatori, consultanti de investitii, fluidizarea regulilor de exercitare a competentelor de aprobare, generarea procesului de valorificare a activelor aflate in dificultate
Crearea sinergiilor intre echipele de recuperare creante si cele de control al riscurilor pentru identificarea cauzelor de profunzime ce au determinat nesolvabilitatea; aceasta abordare a contribuit la revizuirea modelelor de produse de creditare si la consolidarea activitatilor de administrare si monitorizare credite
Revizuirea politicilor de restructurare a creantelor in scopul asigurarii paritatii fata de alti creditori
Administrarea procesului de vanzare a creantelor negarantate
Dezvoltarea instrumentelor de asistare a deciziei pentru valorifiarea activelor, bazate pe valoarile economice ale afacerilor aflate in dificultate
Participarea la initiativele de reformare a procesului de insolventa in Romania, in cadrul conceptului de Reforma a Climatului Investitional initiat de Banca Mondiala, prin determinarea unui atasament mai puternic al antreprenorilor fata de propriile lor afaceri, cu scopul ca acestia sa evite insolventa si sa coopereze pentru identificarea solutiilor extrajudiciare de restructurare, impreuna cu creditorii.
Parteneri
Mircea Dima
Fondator, Partener Coordonator, Managementul Riscului de Intreprindere, Evaluarea Intreprinderilor si a Fondurilor de Comert, Finantarea Proiectelor si a Companiilor